2016. december 21., szerda

Egy falatka Amerika - cookie-t sütöttem :)

Ma egy sokak számára elérhetetlen álmot teszek elérhetővé szerintem... elhoztam nektek a legfinomabb csokis keksz receptjét, amit eddig ettem :) Hogy honnan tudom, hogy ez olyan, mint az eredeti? Mert ettem. Nem, nem a teszkógazdaságosusacsokiskekszre gondolok, az eredeti volt, az Államokból jött, amerikai kéz sütötte és - az érintett ajándékozott elmondása szerint - amerikai gyárban készült... jó, oké, lépjünk tovább :D






Csokis Keksz

Előkészítés: 10-15 perc

Elkészítés: 20-30 perc

Sütés: 200°C-on alul-felül sütéssel, gáz sütőben fél úton a max láng és a takarék között.

Nehézségi szint: könnyű

Kell hozzá:
  • 250g vaj vagy margarin
  • 150g cukor
  • 1 sütőpor
  • 1 vaniliás cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 300g liszt
  • 300g csoki (sütésálló csokibigyók remekül megteszik)
  • fahéj ízlés szerint
Tegyük a por állagú dolgokat egy tálba és keverjük el őket.



Adjuk hozzá a nem por állagú dolgokat is, és dolgozzuk össze őket a por állagú dolgokkal.


Ne essünk pánikba, ez kőkemény izommunka és kis idő, míg a tészta összeáll, először ilyen morzsikás lesz...


... aztán ilyen. Ha tartunk otthon fehérjeport, nyugodtan keverjünk be egy adagot, hagy épüljön az izom, megdolgoztattuk rendesen...


Aztán fogjunk egy laptopot, vagy egy CD-s magnót CD-vel, kapcsoljunk karácsonyi zenét. Kissé lisztezzük be a tenyerünket és kis golyókat formálva kezdjük el kilapogatni a tésztagubacsokat. A hatékonyságot növeli, ha közben valami nem nagyon kedves emberre vagy minket bosszantó szituációra gondolunk. Ne csináljunk túl nagy kekszeket, mert ezek a sütőben még nőni fognak (én minden évben elfelejtem).


Ezt követően tegyük őket sütőpapírral bélelt sütőlapra vagy tepsibe és kb 10 perc alatt süssük készre. Csak akkor álljunk neki, ha végig mellette tudunk maradni, mert ez az a fajta keksz, ami még nem jó, még nem jó, még nem jó, már nem jó...


Valahogy így néz ki a kész keksz, esetleg a széle lehet kissé aranybarna. Tegyük ki hűlni, mielőtt kiszedjük, mert melegen kegyetlenül törik.


Száraz helyen viszonylag sokáig eláll.

Tippek, trükkök:
  • készíthető narancsos-mazsolás és kókuszos verzióban is. A narancsosohoz csoki és fahéj helyett reszelt narancshéjat, 10dkg mazsolát,2 csepp narancsaromát és esetleg egy pici rumaromát adjunk, a kókuszoshoz pedig 4ek kókuszreszeléket, 1/2 tk őrölt gyömbért, és kevés citromhéjat. Még nem próbáltam őket, de finom lehet :)
  • kipróbáltam mézeskalács fűszerkeverékkel, ti ne tegyétek. Fahéj a nyerő, tényleg.. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése